Dersin Adı | Öğrenme: Davranışın Deneysel Analizi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSY 503 | Güz | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, en temel bağıntıcı yaklaşımlardan, problem çözme ve düşünme gibi oldukça karmaşık süreçlere öğrenmenin çalışılmasına ilişkindir. Öğrenme ve koşullamanın yanı sıra zihnin doğası ve mekanizmaları üzerinde de durulacaktır. Öğrenme ve bilişsel süreçler bağlamında bellek sisteminin yapısı, dil, problem çözme, uslamlama, karar verme fenomenleri bakımından çalışılacaktır. Öğrenmeye ilişkin nörofizyolojik yapıların tartışılması da yine bu dersin kapsamı içerisindedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenme ve koşullamaya ilişkin kuram ve tekniklerin ele alınacağı bu derste, davranış ve altında yatan sinirsel yapılara vurgu yapılacaktır. Davranışsal görüngülere ilişkin genel geçer ilke ve yasalar ile bunların test edilmesinde kullanılan analitik teknikler dersin ana konularını oluşturmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Basit Uyaran Öğrenmesinin Çeşitli Formları | Chance, P. (2014). Learning and behavior.Belmont, CA : Wadsworth Cengage Learning: Chapter1-2. Gluck, M. A., Mercado, E., & Myers, C. E. (2017). Learning and memory. New York, N.Y. : Macmillan Higher Education : Bölüm 1-2 |
2 | Klasik Koşullanma: Mekanizmalar | Chance, P. (2014). Learning and behavior.Belmont, CA : Wadsworth Cengage Learning: Chapter 2-3. Gluck, M. A., Mercado, E., & Myers, C. E. (2017). Learning and memory. New York, N.Y. : Macmillan Higher Education : Bölüm 7 |
3 | Edinimsel Koşullanma: Ödül, Ceza, Kaçınma | Chance, P. (2014). Learning and behavior.Belmont, CA : Wadsworth Cengage Learning: Chapter 5. Gluck, M. A., Mercado, E., & Myers, C. E. (2017). Learning and memory. New York, N.Y. : Macmillan Higher Education : Bölüm 8 |
4 | Sözel Öğrenme | Gluck, M. A., Mercado, E., & Myers, C. E. (2017). Learning and memory. New York, N.Y. : Macmillan Higher Education : Bölüm 7 |
5 | İnsan Belleği: Kavramsal Yaklaşımlar | Chance, P. (2014). Learning and behavior.Belmont, CA : Wadsworth Cengage Learning: Chapter 11 Gluck, M. A., Mercado, E., & Myers, C. E. (2017). Learning and memory. New York, N.Y. : Macmillan Higher Education : Bölüm 9 |
6 | Sunum | |
7 | Sunum | |
8 | Karşılaştırmalı Biliş: İlişkisel Olmayan Öğrenme Şekli | Gluck, M. A., Mercado, E., & Myers, C. E. (2017). Learning and memory. New York, N.Y. : Macmillan Higher Education : Bölüm 6 |
9 | Karşılaştırmalı Biliş | Gluck, M. A., Mercado, E., & Myers, C. E. (2017). Learning and memory. New York, N.Y. : Macmillan Higher Education : Chapter 11 |
10 | Karşılaştırmalı Biliş | Domjan, M. (2017).The Essentials of Conditioning and Learning, 4th Edition Bölüm 14 |
11 | Sunum | |
12 | Sunum | |
13 | Dönemi gözden geçirme | |
14 | Proje teslimi | |
15 | - | |
16 | - |
Ders Kitabı | Chance, P. (2014). Learning and behavior. Belmont, CA : Wadsworth Cengage, ISBN-13: 978-0495095644 ISBN-10: 0495095648
Gluck, M. A., Mercado, E., & Myers, C. E. (2017). Learning and memory. New York, N.Y. : Macmillan Higher Education ISBN-13: 978-1464105937 ISBN-10: 1464105936
Domjan, M. (2017).The Essentials of Conditioning and Learning, 4th Edition, ISBN: 978-1-4338-2778-5 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 4 | 60 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 4 | 30 | |
Proje | 1 | 15 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2 | Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta inceler. | X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
4 | Psikoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
5 | Psikoloji alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | ||||
6 | Psikoloji alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | ||||
7 | Alanı ile ilgili verileri toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir ve denetler. | X | ||||
8 | Psikoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |||||
9 | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
11 | Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest